Synpunkter och klagomål

LÄS MER

I denna e-tjänst kan du lämna synpunkter och klagomål.

 

Är det en felanmälan?

Har du upptäckt något fel, t ex en trasig gatlykta, eller har synpunkter på gator, vatten, renhållning eller fastigheter ska du göra en Felanmälan.

 

Om e-tjänsten synpunkter och klagomål

Du blir kontaktad inom två arbetsdagar med en bekräftelse att din synpunkt är framförd till rätt tjänsteperson. Inom två veckor får du besked om vad som har hänt med ditt ärende.

Ärendet blir registrerat som allmän handling i kommunens centrala diarium och därefter gallras från ”Mina sidor” i e-tjänsten, läs mer på Offentlighetsprincipen och sekretess - tierp.se.

Tänk på att begränsa känsliga personuppgifter när du skriver din fritext.

Känsliga personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen Artikel 9 är:
personuppgifter som hälsouppgifter, ras eller etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse eller medlemskap i fackförening och behandling av genetiska uppgifter, biometriska uppgifter för att entydigt identifiera en fysisk person, uppgifter om hälsa eller uppgifter om en fysisk persons sexualliv eller sexuella läggning.

 

Lämna din synpunkt och klagomål anonymt

Vill du vara anonym i ärendet ska du använda kommunens blankett för synpunkter och klagomål.

Blanketten finns att hämta på kommunhuset och på biblioteken kan du få hjälp att skriva ut den. Lämna blanketten i kommunhusets reception eller posta den som ett brev.

Anonyma synpunkter och klagomål blir registrerade som allmänna handlingar men du får ingen återkoppling i ärendet.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa