Anmäla fel eller förlust av personlig elevdator/läsplatta

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

En anmälan ska alltid göras om dator eller iPad blir skadad, slutar fungera eller förloras. Prata först med din skola för att se om det går att ordna felet innan en skadeanmälan görs. Vid stöld skall en polisanmälan alltid göras och bifogas till skadeanmälan.

Din skadeanmälan ligger till grund för att avgöra om det är ett garantiärende eller om det blir en reparation/inköp som ska bekostas av skolan, alternativt elev/vårdnadshavare om enheten hanterats felaktigt.

Beslut om hur en eventuell reparation/inköp av ersättningsutrustning ska bekostas fattas av rektor.

Läs mer om lån av personlig elevdator/läsplatta på Tierps kommuns webbplats.

Om e-tjänsten

E-tjänsten kräver att du legitimerar dig med e-legitimation. Saknar du e-legitimation kontakta elevens skola. Använd ej heller e-tjänsten om du har skyddad identitet utan vänd dig till oss via telefon för anmälan.

När du har skickat in din anmälan i e-tjänsten kommer du även få ett e-postmeddelande med bekräftelse att ärendet mottagits.

Har du några frågor angående ärendet eller e-tjänsten kontakta oss gärna.

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Fullmakt/Intyg (vid företrädare eller god man)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa